U svrhu informatizacije pravosudnog sustava, Ministarstvo pravosuđa i uprave razvilo je uslugu e-Communication koja omogućava elektroničku komunikaciju s trgovačkim, općinskim, upravnim i županijskim sudovima te Visokim trgovačkim i upravnim sudom i Vrhovnim sudom Republike Hrvatske.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku (NN 80/22) usluga e-Komunikacije postaje obvezna za sve fizičke osobe koje obavljaju registriranu djelatnost odnosno obrtnike nastavno čemu su sve fizičke osobe koje obavljaju registriranu djelatnost (obrtnici) dužne do 19. srpnja 2023. godine od Ministarstva pravosuđa i uprave zatražiti pristup informacijskom sustavu elektroničke komunikacije sa sudovima.
Usluga “e-Komunikacija” omogućuje:
- Slanje podnesaka i priloga sudu,
- Zaprimanje sudskih pismena,
- Udaljeni uvid u sudski predmet.
Usluga “e-Komunikacija” je besplatna i dostupna na: https://e-komunikacija.pravosudje.hr/.
Za prijavu na ovu uslugu i njezino korištenje potrebno je:
- imati e-Građani korisnički račun,
- prijaviti se na NIAS elektroničkom vjerodajnicom značajne (2) ili više razine sigurnosti,
- imati odgovarajući potpisni certifikat – ovlašteni izdavatelji potpisnih certifikata u Hrvatskoj su Financijska agencija (FINA), Agencija za komercijalnu djelatnost d.o.o. (AKD), MUP, posredno, u vidu izdavanja elektroničke osobne iskaznice (eOI),
- biti upisan u interni registar u Ministarstvu pravosuđa i uprave (provedeno kroz informacijski sustav, od strane Ministarstva pravosuđa i uprave).