Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je nacrt Poziva „Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju“ i pokrenulo e-savjetovanje sa zainteresiranom javnošću putem kojeg poduzetnici i svi ostali zainteresirani akteri u mogu dati svoje komentare. U e-savjetovanju je moguće sudjelovati do 26. ožujka 2021. godine. Odgovori na komentare očekuju se do 8. travnja 2021.
Svrha Poziva je
- poticanje rasta i jačanje konkurentnosti poduzeća na domaćem i svjetskim tržištima ulaganjem u zelene i/ili digitalne tehnologije kroz poticanje energetski učinkovite i/ili tehnološki napredne proizvodnje te inovativnih poslovnih modela u svrhu razvoja novih kompetencija, povećanja proizvodnje, povećanja izvoza i očuvanja postojećih te poticanja stvaranja novih radnih mjesta
Prijaviti se mogu
- mikro (<10 zaposlenih), mala (<15 zaposlenih) i srednja (<250 zaposlenih) poduzeća
- registrirana u sektoru C – Prerađivačka industrija
- osnovana najmanje dvije godine prije dana predaje projektnog prijedloga
- imala najmanje jednog zaposlenika u 2019. godini
- iskazanom pozitivnom EBITDA u 2019. godini
- minimalnim udjelom kapitala i rezervi u pasivi 2019. godine je 15%
- ukupnim godišnjim poslovnim prihodima u 2019. godini koji iznose najmanje 50% ukupne vrijednosti prijavljenog projekta
Iznos potpore
- najniža vrijednost potpore iznosi 500.000,00 kn
- maksimalna vrijednost je 7.500.000,00 kn
- ukupna vrijednost projekta mora biti veća od 1.111.112,00 kn
Intenzitet potpore
- 35% za srednje poduzetnike
- 45% za mikro i male poduzetnike
- najviše 70% ako se traži potpora za usavršavanje djelatnika povezana s projektom
Prihvatljive aktivnosti i troškovi su
1. Ulaganja u materijalnu imovinu i nematerijalnu imovinu (35% prihvatljivih troškova za srednje poduzetnike i 45% prihvatljivih troškova za mikro i male poduzetnike)
- priprema i krčenje zemljišta
- gradnja, rekonstrukcija, uređenje i održavanje zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i pripadajućih parcela
- trošak energetskog certifikata i uporabne dozvole
- komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju i energetskih priključaka
- nabava, transport, montaža i stavljanje u pogon novih strojeva, opreme, alata, radnih vozila i strojeva
- nabava mjernih uređaja povezanih s projektom
- troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver i softver)
- nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva
2. Unapređenje i inoviranje organizacije poslovanja (50% prihvatljivih troškova)
- troškovi plaća osoblja koji će raditi na provedbi projekta
- neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja
- troškovi znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima za potrebe inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- troškovi amortizacije instrumenata i opreme
3. Savjetodavne usluge (50% prihvatljivih troškova)
- upravljanja projektom
- stručnog nadzora
- izrade izvedbenog projekta
- izrade dokumentacije za nabavu
- pripreme, uvođenja i certificiranja sustava upravljanja prema zahtjevima međunarodno priznatih norma
- revizije za verifikaciju troškova projekta
4. Usavršavanje (60% prihvatljivih troškova za srednje poduzetnike i 70% prihvatljivih troškova za mikro i male poduzetnike)
- troškovi rada predavača
- putni troškovi, troškovi materijala i potrošne robe, amortizacija alata i opreme
- troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom
- troškovi kotizacije za polaznike usavršavanja
5. Grijanje i hlađenje (50% prihvatljivih troškova)
- troškovi vezani za implementaciju energetski učinkovitog sustava grijanja i hlađenja
6. Promidžba i vidljivost (50% prihvatljivih troškova)
- troškovi promidžbe i vidljivosti
7. Priprema projektne dokumentacije (50% prihvatljivih troškova)
- troškovi pripreme prijavnog obrasca, investicijske studije, projektno-tehničke dokumentacije (u iznosu do najviše 4% ukupne vrijednosti projekta)
Potpora će se dodijeliti za početna ulaganja MSP povezana s
- osnivanjem nove poslovne jedinice
- proširenjem kapaciteta postojeće poslovne jedinice
- diversifikacijom proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koji se prethodno nisu proizvodili ili
- temeljitom promjenom u sveukupnom proizvodnom procesu postojeće poslovne jedinice
Projekt zahtjeva
- otvorenje novih radnih mjesta
- povećanje prihoda od prodaje i izvoza
- uvođenje novog tehnološkog rješenja povezanog sa zelenim i/ili digitalnim ciljevima
Objavom Poziva biti će poznati konačni uvjeti prijave i rok za podnošenje projektnog prijedloga.
Imate projektnu ideju i potrebno Vam je financiranje? Kontaktirajte nas za više informacija i izradu projektnog prijedloga.