Koliko traje filmski trailer? Minutu, dvije? Dovoljno da vas natjera da kupite kartu i pogledate cijeli film. Pitch je upravo to, vaš trailer. U par minuta trebate prikazati najbolje scene koje će publiku natjerati da poželi vidjeti cijelu priču.
Zašto je pitch važan?
Možete imati najbolji proizvod ili uslugu na svijetu, ali ako ga ne znate predstaviti, on ostaje skriven dragulj u ladici. Investitori i partneri ne kupuju samo brojke, oni kupuju priču. A vaša je zadaća da ispričate priču koja će im ostati u uhu još dugo nakon što ste sišli s pozornice.

I da, pitch nije rezerviran samo za svjetla pozornice. Svoju ideju pitchat ćete na networking događanjima, konferencijama, panelima, predavanjima uz kratke razgovore u hodnicima, na štandu ili tijekom pauze za kavu. Svaka prilika da nekome objasnite svoju ideju zapravo je mali pitch.
Mala pravila za velike dojmove
Svi znamo klasične savjete: budite jasni, imajte dobru prezentaciju, ne čitajte s papira. Ali postoji još par trikova:
- Započnite neočekivano
Klasični „Ja sam Ivana i moja ideja je…“ neće nikoga natjerati da podignu glavu. Publiku trebate odmah uvući u situaciju, dati im sliku koju mogu osjetiti i koja im budi emociju. Što je prizor življi i realniji, to je veća vjerojatnost da će poslušati vaše rješenje.
Probajte s: „Zamislite mirno jutro, kavu s pogledom na more, ležeran razgovor s prijateljem. I onda trasak! Razbija se čaša, plač, dijete trči oko stolova… Pitate se što djeca uopće rade u kafiću? Dok s druge strane, vi ste mama koja je u tom trenutku željela da je proguta zemlja. Upravo se iz tih trenutaka rodila ideja za stvaranje kafića u kojem djeca slobodno istražuju, a roditelji bez stresa piju svoju kavu.“
- Ispričajte priču
Svaka dobra ideja funkcionira kao scenarij. Ima junaka (korisnika), problem (frustracija), rješenje (vaš proizvod ili usluga) i sretan završetak (rezultat). To je formula koju publika razumije i pamti. Ako pričate kroz likove i emocije, investitori će vas zapamtiti puno lakše nego kroz grafove i brojke.
- Pokažite strast, ali i ranjivost
Investitori žele vidjeti da vjerujete u ono što radite, ali i da znate prepoznati izazove. Pitch u kojem nema problema može djelovati kao da problemi tek dolaze. Realnost i iskrenost ponekad prodaju više od savršeno dizajnirane prezentacije.
- Tim je ekipa filma, ne solo glumac
Svi vole glavnog glumca, ali film čini tim. Ako pokažete da iza vas stoji ekipa koja zna dizajnirati, prodavati, voditi posao, ulagač neće gledati samo prezentera, nego cijelu buduću tvornicu ideja.
- Mikro-ciljevi, ne samo milijuni
Ako vam je cilj 100.000 eura investicije, nemojte karte odmah baciti na stol. Puno je moćnije kad pokažete da znate graditi korak po korak. Vaš prvi cilj može biti dogovoriti jedan na jedan s investitorom. Investitori vole vidjeti da znaš razmišljati pragmatično, a ne samo u velikim snovima.
- Kraj koji se pamti
Kao što filmovi imaju upečatljiv završetak, tako i pitch mora ostaviti dojam. Publika tada odlučuje žele li nastaviti priču s vama. Dajte im poziv na akciju koji je osoban, duhovit ili intrigantan, nešto što će im ostati u glavi i što će ih potaknuti da vam priđu.
Probajte s: „Ako želite biti među prvima koji će reći ‘ja sam bio tu kad je sve počelo’, javite mi se poslije pitcha, kava je na mene.“
Pitch se ne rađa, on se gradi
Nitko nije rođen kao savršen govornik. Pitch se gradi praksom: probama pred prijateljima, pogreškama na manjim eventima, snimkama koje ćete pogledati i sami sebi reći „Ajme, ovo je baš grozno.“ Baš u tim greškama rastete.
Sljedeći put kada uđete u dvoranu, nemojte misliti da morate biti kao Steve Jobs. Dovoljno je da znate kako „zatresti“ publiku barem toliko da želi vidjeti cijeli film.

Naš cilj je vaš uspjeh.
Zajedno oblikujemo održiva rješenja i stvaramo temelje za rast, konkurentnost i inovacije.
Javite nam se na rraporin@porin.hr ili putem kontakt obrasca i dogovorite individualno savjetovanje.